Psychosocjologiczne aspekty działania organizacji
Szymon Kolwas
Niniejsza publikacja jest złożeniem tekstów powiązanych z wybranymi tematami z zajęć z Psychologii i socjologii prowadzonych przez autora na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Oprócz zwięzłych wprowadzeń teoretycznych można tu znaleźć zadania i pytania pomocne w aktywizacji studentów i wzbudzeniu refleksji, inspirujące do dalszych poszukiwań – zostały one wyodrębnione w cieniowanych na żółto ramkach. Zebrane tu treści stanowią pomoc dydaktyczną dla wykładowców i studentów i nie aspirują w żadnym razie do wyczerpania poruszanej tematyki. Mogą dawać co najwyżej wstępny zarys zagadnień, do których zgłębienia niezbędne jest zapoznanie się z odnośną literaturą, najlepiej przy wsparciu dydaktyka.
Spis treści
Wstęp 7
Elementy psychologii i socjologii biznesu 9
Podstawy psychologii wpływu społecznego w organizacji 10
Wzajemność 17
Zaangażowanie i konsekwencja 19
Społeczny dowód słuszności 21
Lubienie i sympatia 21
Reguła niedostępności 21
Autorytet 22
Organizacja jako grupa społeczna 23
Motywacja. 32
Stres. 37
Psychosocjologiczne aspekty władzy i przywództwa 41
Komunikowanie się w organizacji 45
Zadania: Jak komunikować się w organizacji w aspekcie humanocentrycznym? 54
Podsumowanie i zakończenie 55
Bibliografia
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.