Promocja!

ROBLOX LUA W 24 GODZINY TWORZENIE GIER DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Original price was: 69.00zł.Current price is: 62.10zł.

Na stanie

Roblox to popularna platforma do tworzenia gier, z której korzystają użytkownicy o różnym poziomie umiejętności w zakresie ich projektowania. W Robloksie używa się języka programowania Lua. Jest to język, którego można się szybko i łatwo nauczyć. Roblox Studio i Lua zapewniają idealne środowisko dla twórców gier, a także prosty dostęp do serwerów multiplayer, narzędzi do modelowania światów, systemów monetyzacji i wielu innych przydatnych funkcji. Ty możesz skupić się na tym, co najlepsze: na pracy twórczej!

Oto wyjątkowy przewodnik po platformie Roblox. Składa się z 24 lekcji skonstruowanych w sposób ułatwiający szybkie opanowanie materiału; przeczytanie każdej z nich i wykonanie podanych ćwiczeń zajmie Ci najwyżej godzinę. Lekcje i zadania łącznie tworzą kurs, dzięki któremu nauczysz się samodzielnie kodować w Robloksie. W ramach pracy z książką przygotujesz sobie środowisko pracy, zaczniesz się płynnie posługiwać potrzebnymi narzędziami i szybko napiszesz swoją pierwszą grę. Naukę ułatwią Ci instrukcje krok po kroku, liczne ćwiczenia i pytania sprawdzające, a także quizy, wskazówki i przydatne ostrzeżenia. Szybko się przekonasz, jak proste, przyjemne i satysfakcjonujące jest używanie Robloksa!

W książce między innymi:

  • podstawowe informacje o platformie Roblox, Roblox Studio i języku Lua
  • właściwości, zmienne, funkcje, instrukcje warunkowe i pętle
  • korzystanie z tabel i słowników
  • programowanie zdarzeń
  • abstrakcje i wprowadzenie do programowania zorientowanego obiektowo
  • utrwalanie danych i użycie ich w grach
  • stosowanie raycastingu

SPIS TREŚCI

O autorce

Chcemy poznać Twoje zdanie!

Dla czytelników

Godzina 1. Tworzenie pierwszego projektu

Instalacja Roblox Studio
Chodźmy na wycieczkę
Otwieranie okna Output
Pisanie pierwszego skryptu
Komunikaty o błędach
Zostawianie komentarzy
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 2. Zmienne i właściwości

Hierarchia obiektów
Słowa kluczowe
Właściwości
Znajdowanie właściwości i typów danych
Tworzenie zmiennych
Zmiana koloru
Instancje
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenia

Godzina 3. Tworzenie funkcji i korzystanie z nich

Tworzenie i wywoływanie funkcji
Rozumienie zakresu
Wykorzystywanie zdarzeń do wywoływania funkcji
Kolejność i rozmieszczenie
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 4. Parametry i argumenty

Przekazywanie informacji do funkcji
Praca z wieloma parametrami i argumentami
Zwracanie wartości z funkcji
Zwracanie wielu wartości
Zwracanie nil
Radzenie sobie z niezgodnymi argumentami i parametrami
Funkcje anonimowe
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty

Godzina 5. Wyrażenia warunkowe

Wyrażenia if/then
elseif
Operatory logiczne
else
Podsumowanie
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 6. Debouncing i debugowanie

Nie niszcz – zastosuj debouncing
Dowiadywanie się, w którym miejscu coś poszło nie tak
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenia

Godzina 7. Pętle while

Powtarzaj w nieskończoność, while true do
Kilka kwestii, o których warto pamiętać
Pętle while a zakres
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenia

Godzina 8. Pętle for

Jak działają pętle for
Pętle zagnieżdżone
Wychodzenie z pętli
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenia

Godzina 9. Praca z tablicami

Czym są tablice?
Późniejsze dodawanie elementów
Pobieranie informacji spod określonego indeksu
Drukowanie całej listy za pomocą ipairs()
Foldery i ipairs()
Wyszukiwanie wartości na liście i drukowanie indeksu
Usuwanie wartości z tablicy
Numeryczne pętle for i tablice
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 10. Praca ze słownikami

Wprowadzenie do słowników
Dodawanie wpisów do słowników i usuwanie ich ze słowników
Usuwanie par klucz-wartość
Praca ze słownikami i funkcją pairs()
Zwracanie wartości z tabeli
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 11. Klient kontra serwer

Klient i serwer
Praca z GUI
Rozumienie RemoteFunction
Stosowanie RemoteFunction
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenia

Godzina 12. Zdarzenia zdalne: komunikacja jednostronna

Zdarzenia zdalne: ulica jednokierunkowa
Komunikacja od serwera do wszystkich klientów
Komunikacja od klienta do serwera
Komunikacja od serwera do pojedynczego klienta
Komunikacja od klienta do klienta
Podsumowanie
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 13. Korzystanie z ModuleScript

Programowanie rzeczy tylko raz
Umiejscowienie ModuleScript
Jak działa ModuleScript
Nazywanie ModuleScript
Dodawanie funkcji i zmiennych
Rozumienie zakresu w ModuleScript
Korzystanie z modułów w innych skryptach
Nie powtarzaj się
Operowanie abstrakcjami
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 14. Programowanie w przestrzeni 3D

Rozumienie współrzędnych X, Y i Z
Udoskonalenie rozmieszczenia za pomocą współrzędnych CFrame
Offsetowanie ramek CFrame
Dodawanie obrotów do ramek CF
Praca z modelami
Zrozumienie współrzędnych ze świata i lokalnych współrzędnych obiektu
Podsumowanie
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 15. Płynna animacja obiektów

Czym są tweeny
Ustawianie parametrów TweenInfo
Łączenie tweenów
Podsumowanie
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 16. Rozwiązywanie problemów za pomocą algorytmów

Definiowanie algorytmów
Sortowanie tablicy
Sortowanie w kolejności malejącej
Sortowanie słownika
Sortowanie według wielu rodzajów informacji
Podsumowanie
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 17. Zapisywanie danych

Włączanie magazynów danych
Tworzenie magazynu danych
Korzystanie z danych w magazynie
Ograniczanie liczby zapytań
Ochrona Twoich danych
Zapisywanie danych gracza
Stosowanie UpdateAsync do aktualizacji magazynu danych
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 18. Tworzenie pętli gry

Tworzenie pętli gry
Praca z BindableEvent
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 19. Monetyzacja: jednorazowe transakcje

Dodawanie passów do gry
Konfiguracja passa
Zachęcanie graczy do zakupów w grze
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 20. Programowanie obiektowe

Czym jest programowanie obiektowe?
Organizacja kodu i projektów
Tworzenie nowej klasy
Dodawanie właściwości do klasy
Korzystanie z funkcji w klasie
Podsumowanie
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 21. Dziedziczenie

Konfiguracja dziedziczenia
Dziedziczenie właściwości
Praca z wieloma klasami potomnymi
Dziedziczenie funkcji
Rozumienie polimorfizmu
Wywoływanie funkcji nadrzędnych
Podsumowanie
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 22. Raycasting

Konfiguracja funkcji służącej do raycastingu
Sztuczka matematyczna w trójwymiarowej przestrzeni: uzyskiwanie kierunku
Ustawianie parametrów funkcji Raycast
Sztuczka matematyczna w przestrzeni 3D: ograniczanie kierunku
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 23. Plopping obiektów w projekcie – część 1.

Konfiguracja obiektu
Tworzenie przycisku do ploppingu
Śledzenie ruchów myszy
Podgląd obiektu poddanego ploppingowi
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenie

Godzina 24. Plopping obiektów w projekcie – część 2.

Wykrywanie danych wejściowych myszy
Wysyłanie wiadomości na serwer
Otrzymywanie wiadomości
Podsumowanie
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty
Ćwiczenie

Dodatek A. Podstawy Robloksa

Słowa kluczowe
Indeks DataType
Operatory
Konwencje nazewnictwa
Easing animacji
Możliwe rozwiązania ćwiczeń

Autor

ISBN

978-83-283-9449-0

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „ROBLOX LUA W 24 GODZINY TWORZENIE GIER DLA POCZĄTKUJĄCYCH”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *