ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W KONCERNIE MULTIENERGETYCZNYM

,

59.70

Na stanie

ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W KONCERNIE MULTIENERGETYCZNYM W KONTEKŚCIE WYZWAŃ TRANSFORMACYJNYCH  I DEKARBONIZACYJNYCH

Paweł Nowodziński

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1
Zarządzanie strategiczne współczesnym przedsiębiorstwem
1.1. Znaczenie zarządzania strategicznego
1.2. Proces formułowania strategii
1.3. Analiza otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego współczesnej organizacji
1.3.1. Analiza otoczenia zewnętrznego
1.3.2. Analiza otoczenia wewnętrznego
1.3.3. Analiza SWOT jako narzędzie analizy wewnętrznej i zewnętrznej
1.3.4. Model pięciu sił Portera. Ocena atrakcyjności sektora i poziomu konkurencji

Rozdział 2
Charakterystyka koncernów multienergetycznych
2.1. Definicja i zakres działalności
2.2. Struktura organizacyjna i modele biznesowe
2.2.1. Struktura organizacyjna koncernów multienergetycznych w kontekście transformacji energetycznej, dekarbonizacji i odejścia od paliw kopalnych
2.2.2. Analiza modeli biznesowych koncernów multienergetycznych
2.3. Rola koncernów multienergetycznych na globalnym rynku
2.3.1. Kształtowanie trendów i innowacji przez koncerny multienergetyczne w kontekście transformacji energetycznej, dekarbonizacji i odejścia od paliw kopalnych
2.3.2. Przykłady koncernów multienergetycznych
2.3.3. Wyzwania stojące przed koncernami multienergetycznymi
2.3.4. Strategie adaptacji i rozwoju
2.4. Przyszłość koncernów multienergetycznych w kontekście energetyki rozproszonej
2.4.1. Energetyka rozproszona
2.4.2. Rola w dekarbonizacji gospodarki

Rozdział 3
Transformacja energetyczna. Rola OZE i energetyka rozproszona
3.1. Pojęcie i znaczenie energetyki rozproszonej
3.2. Technologie i rozwiązania w energetyce rozproszonej
3.2.1. Energetyka słoneczna
3.2.2. Energetyka wiatrowa
3.2.3. Biomasa i biogaz
3.2.4. Nowe rozwiązania. Mikrogeneracja i trigeneracja
3.2.5. Magazynowanie energii
3.2.6. Inteligentne sieci energetyczne (smart grids)
3.3. Wpływ energetyki rozproszonej na tradycyjny sektor energetyczny
3.3.1. Przykłady wdrożeń energetyki rozproszonej
3.3.2. Energetyka rozproszona a zrównoważony rozwój
3.3.3. Wyzwania i bariery w rozwoju energetyki rozproszonej
3.3.4. Energetyka rozproszona w Polsce

Rozdział 4
Analiza strategii wybranych koncernów multienergetycznych
4.1. Wprowadzenie do studiów przypadków
4.1.1. Shell. Transformacja w kierunku neutralności klimatycznej
4.1.2. Polska Grupa Energetyczna SA (PGE SA)
4.1.3. TotalEnergies. Rebranding i nowa strategia
4.1.4. Strategia Orlen 2030. Stabilizacja
4.1.5. Strategia Grupy UNIMOT na lata 2024-2028. Transformacja i dywersyfikacja
4.2. Analiza porównawcza strategii koncernów multienergetycznych

Zakończenie. Wnioski na przyszłość

Bibliografia

Autor

ISBN

978-83-65976-14-7

Liczba stron

Rok wydania

Wydawca

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W KONCERNIE MULTIENERGETYCZNYM”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *